sobota, 16 marca 2013

Jak nie zarobić c.d.


Na to jak nie zarobić chciałem dać tylko kilka przykładów z internetu, ale to o czym teraz napiszę też ma związek z internetem.
Ktoś mi kiedyś ( to było kilka lat temu) opowiedział jak to chciał sobie w domu trochę poskładać długopisy, spławiki, biżuterię itp.
No cóż pomyślałem dostanie pewnie jakieś wory z częściami i sobie poskłada.
Za każdy otrzyma 5-10 groszy i OK.

Rzeczywistość tak banalna niestety nie jest.
Jest ogłoszenie dzwonimy, piszemy maila i jest …. propozycja „Proszę przysłać zgłoszenie i załączyć dwa znaczki po 1,50 zł” lub „Wyślemy katalog z możliwościami chałupniczej pracy” okazuje się że katalog to wydatek 60 zł.
I co? I nic. Czekasz.. dzwonisz..piszesz...i nic żadnych długopisów, spławików, biżuterii. Po jakimś czasie ogłoszenie znika a telefon lub mail nie odpowiada.
Wszystko wyglądało wiarygodnie (nawet na forach znajdziesz wpisy że ktoś na tym zarobił ) ale jak chcesz taką firmę znaleźć to nie masz szans.
Czy uczciwą czy nie uczciwą.
A jakże, próbowałem, znalazłem nawet firmę i adres i nazwa firmy się zgadzała. Zadzwoniłem, okazało się że wszystko się zgadza poza tym że to całkiem inna firma, znaczy całkiem czymś inny się zajmuje a ze składaniem czegoś tam nic nie ma wspólnego. Ktoś podszył się pod nazwę i adres firmy.
Myślę że nie ma w Polsce rynku składania długopisów itd. że długopisy w 100% przywożone są z Chin
Dziś też wpisałem w google „składanie długopisów” i nadal jest kilkunastu naciągaczy którzy to oferują. W jakim kraju my żyjemy ? Bez odpowiedzi...



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz